onsdag 30 maj 2012

Glömsk, och resfebrig

Barnen frågade i morse om de behövde ha nyckel med sig eller om jag skulle vara hemma. Nä, jag är hemma, säger jag. Sen, när de gått, kommer jag på att jag ska ju till Allum idag. Så käckt.

Men det är inte värre än att jag får åka förbi skolan först och leta reda på något av barnen och lämna en nyckel. Får inte glömma bort det bara!

Idag ska jag klippa ytterligare lite till uppe på huvudet. Lika bra när jag ändå är korthårig. Och det är så himla skönt. Idag är morgonfrisyren helt ok och jag kan lätt visa mig ute i den. Hade jag jobbat idag hade jag gått som jag är i håret. Så kommer det nog inte vara varje morgon.

När vi är i USA, i North Carolina och Florida - där det är jättevarmt och hög luftfuktighet - kommer det med all säkerhet att behöva blötas ner på morgonen. Jag ska köpa mig en snygg keps. Men keps får man kanske inte ha i en frukostmatsal?

Gissa om jag har resfeber? Trots att det är några veckor kvar. Varje morgon vaknar jag och är pirrig i magen. Jag kommer förstöra magen flera gånger om om jag ska fortsätta så här. Och det ska jag nog, om jag känner mig själv rätt. KBT kanske?

Men i morse blev jag klar över vilka kläder jag ska resa i. Det kan ju vara kyligt på planet. Skor är jag inte helt klar över, men jag har ett gäng att välja bland. Det är bra, om än jobbigt.

Nähä. Frukost kanske? Jag har ju fullt upp denna onsdag!
:

2 kommentarer:

  1. Res inte i för varma kläder. Det gjorde jag och jag höll på att DÖ. Det är bättre att be om en filt om du fryser.
    Ps, du är väldigt fin i ditt korta hår!

    SvaraRadera
  2. Leggings och tunika borde nog funka. Och en kavaj.

    SvaraRadera