fredag 11 maj 2012

Då är vi två

Två glasögonormar i familjen. Men yngsta tycker att vi säger mask istället för orm. Glasögonmask.

Hon har ett litet synfel, närsynt precis som jag, och kommer behöva glasögon när hon sitter i skolan eller tittar på tv. Hon hittade snabbt ett par bågar som hon gillade.

Värre var det för mig. Dels har mitt synfel försämrats, dels hittade jag inga bågar som gjorde mig snygg. Tvärtom. Skickade en bild till maken på mig i ett par bågar och fick följande svar: Skojar du?? Min syster svarade lite snällare: "Åh vad svårt, jag vet inte vad det är som gäller nu". Eh, ett "gud vad du passade bra i dem" hade suttit fint.

Testade ett par svinfräcka i pilotmodell och önskade innerligt att jag skulle bli lika cool och snygg som jag ville. Men nej.

Så jag beställde inga nya. Jag kör med mina gamla tråkiga ett tag till. Linsvätska kom jag hem med. Någon ny jättebra, sort som jag fick ett prov av. Tur för mig, som glömt plånboken hemma.

Så. Dottern kommer få ett par fräcka glasögon inom kort. Jag får nöja mig med bättre syn. Inte helt fel det heller.
       .

1 kommentar:

  1. Men det är ju absurt svårt att hitta glasögonbågar! Alla andra passar ju så bra i dem...

    SvaraRadera