onsdag 23 maj 2012

Något har flugit i mig

Herregud. Jag har slängt in två mattor i tvättmaskinen. Småmattor, som legat på barnens toalett. Ser ut därefter. Såg ut, förhoppningsvis.

Jag har skakat två mattor som ligger i köket och som skulle må bra av att saneras, men de får nöja sig med ett par avskakningar.

Dessutom har jag dammsugit nästan hela nedervåningen. Tvättstugan är kvar, men det golvet är nästan helt täckt av saker så jag orkar bara inte ta tag i det. En annan dag. Men jag klarar att stänga dörren och låta det vara! Innan jag gick i terapi för att jag är/var en så konstig människa mådde jag dåligt över stökiga utrymmen. Däribland min underklädeslåda och linneskåpet. Men nu, jag stänger dörren och så är det bra. Huvudsaken är att det är hyfsat städat i övriga utrymmen. Helst köket.

Jag kan leva med lite saker som ligger framme, jag mår nästan bra av att ha lite kaos omkring mig. För rena bänkytor känns stelt och inte hemtrevligt. Även om det är trevligt när det är helt rent också. Oj, dags för KBT igen, kan tyckas??

Eh. Jag kom ifrån ämnet.

Jo, dammsugit och klockan är inte ens nio.

En kopp kaffe också samtidigt som jag tog en sväng bland mina planteringar. Mysigt! Det är sommar ute och jag dör njutningsdöden så här på morgonen innan det blir för varmt och medan det doftar ren skog och frisk natur!

Igår klippte jag gräsmattan. Undrar om jag ska ta och tvätta av golvet lite snabbt när jag ändå håller på. Det består av massor av svarta och bruna fläckar. För är det något jag verkligen hatar så är det kladd! Kladdiga trappräcken, kladdiga handtag och kladdiga fläckar på golvet som blivit svarta - uäk vad äckligt det är! Och att gå barfota och trampa i smulor i vartenda steg.

Eller så sätter jag på mig ett par sockar.
         .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar