måndag 4 juni 2012

Det går väl inte bra, men det går

Packandet.

Lite lista har jag skrivit, lite saker har jag slängt ner i väskan. Det ska vikas fint i ett senare skede.

En sak som jag insett, efter många års erfarenhet: Jag blir inte en annan människa bara för att jag är på semester. Och: Obekväma kläder blir inte sköna bara för att jag är utomlands.

Alltså: De plagg jag trivs i hemma ska också få följa med på resan. Men bara "måste-plaggen", de andra får stanna hemma. Bra insikt av mig där! *klappar på axeln och berömmer mig själv*

Det finns affärer i USA. Jag har tänkt shoppa lite nytt och användbart där.

Det är knappt två veckor kvar och jag försöker hålla andning, puls och tankeverksamhet på en sund och lugn nivå. Det går sådär. Jag är ingen lugn och cool människa till min natur. Så varför skulle jag bli det när jag ska ut och resa för första gången på evigheter?!

Skrivandet går inte alls. Jag orkar inte ens tänka bok. Men jag är inte nojig över det, tids nog kommer lusten tillbaka. Kanske redan i morgon. Just nu ligger koncentrationen på kläder. Så kan jag släppa den biten sen.
.

8 kommentarer:

  1. Bara förberedningen är kul inför en resa, gillar och fixa en hel del långt innan men sen får man nästan panik iallafall på slutet för man upptäcker att någe fattas.
    Kul och få shoppa där!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du tänker så med ditt packande, oftast packar man alldeles för mycket och man vill ju handla lite när man är där oxå. När vi var i USA och skulle hem så var det på håret att vi fick med allt i våra väskor. Ändå hade jag packat rätt så lite kläder... Man vill ha med sig så många minnen hem, vi bodde ju hos våra släktingar så det var riktigt sorgligt att resa hem... Hoppas ni får en underbar resa, USA är häftigt och mäktigt, man vill suga i sig så mycket det bara går!

    SvaraRadera
  3. Var sak har sin tid!

    Resan kommer gå bra ska du se.

    //Resevan_62

    SvaraRadera
  4. Det räcker med något ombyte sen shoppar du resten där ;)

    SvaraRadera
  5. Ta med pyttelite och shoppa massor på plats är mitt råd ;)

    SvaraRadera
  6. Anna: Nu är jag ute i så god tid så det borde inte bli panik. Men man vet ju aldrig... (men jag kan ju ana...)

    Renée: Jag brukar alltid ha för mycket med mig, men inte den här gången - jag har rensat bort massor av plagg - och skor (som jag alltid överdoserar)

    Nilla: Det är så. Ja, den kommer det. Tack! :)

    Shamrock: Japp, så gör jag den här gången!
    Tack!! :)

    Susanne: Ett vinnande koncept! :)

    SvaraRadera
  7. Vi shoppade loss på outlets, t ex: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96

    SvaraRadera
  8. Packa, och sen ta bort hälften, det brukar bli bra resultat. Men trosor och strumpor packar jag gärna lite extra. Fråga mig inte varför, enklast så tror jag.

    SvaraRadera