onsdag 20 juni 2012

Testar igen

Bara text den här gången.


Idag sov jag till halv åtta! Framsteg.

Struntar i promenaden, det är för jobbigt. Duschade igår kväll och vill inte börja dagen med att svettas.

Maken har ont i halsen. Och ni vet ju, män och förkylningar ...

Så istället vita shorts och vitt linne och så en kopp kaffe ute i skuggan. Helt underbart mysigt! (Hur länge mina kläder håller sig vita och rena återstår att se.)

Alla andra verkar sova, men nu i skrivande stund hör jag sopbilen och jädrar vad den väsnas! Snart är de andra vakna tror jag.

Idag ska vi iväg och få manikyr mitt på dagen. Ett bra sätt att hålla barnen (tjejerna alltså) undan solen. Det ska bli 33 grader idag. Puh! Men det blir bra uppvärmning innan Florida.

Ikväll ska vi göra stan! Restaurangbesök står på programmet. Trevligt! Även om sitta hemma på verandan och äta, dricka vin, prata och skratta också är tokigt mysigt!

I morgon lämnar vi våra vänner och ger oss av söderut. Får se hur äldsta dottern ska klara att skiljas från sin allra bästa kompis. Tur att Skype finns. Och FB. Och så länge vi är över här har vi samma tider.

Hennes bästa kompis med familj flyttade hit i vintras och hon har saknat och längtat, mycket och länge. Och nu ska se snart skiljas igen. Usch. Jobbigt med avsked, känner jag.

Tur att vi har lite nytt och spännande att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar