fredag 8 juni 2012

Jamendetvarvälkäckt

Magen pajade. Hurra liksom.

Efter frukost fick jag plötsligt ont i magen och la mig på soffan en stund. Somnade till - jätteskönt - och tio i elva gjorde jag dagens första kopp kaffe. Lätt vimmelkantig och sömndrucken.

Inget skrivande hittills idag, men det får bli en sådan dag idag.

Trädgårdsfix - nya rader med plocksallad ska sås; växter ska pysslas om och vattnas.

Sen, när regnet kommer, ska jag skriva lite. Och jag ska inte bli sur på mig själv om det bara blir några hundra ord skrivna. Lite är bättre än inget.

Och nu undrar jag vem i hela friden som har smulat i mitt tangentbord? Bokstäverna N och Ä vill inte riktigt vara med, utan behöver tryckas ner med kraft. Hm. Gissar på min son. Starkt.

Nu ska jag ut i trädgården igen och titta på all grönska, dofta på syrenerna som börjar komma (sent omsider) och bara njuta av värmen som långsamt verkar komma tillbaka.

Andra koppen kaffe ska passa på att avnjutas samtidigt.
     .

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag skulle kunna skylla på barnen för smulor i tangentbordet men tyvärr är det endast och allenast jag som nyttjar MIN dator!
    Hm.
    Ha en fin eftermiddag och helg!

    SvaraRadera