fredag 8 juni 2012

God fredagmorgon! (Pack-bekymmer)


Bilden har hamnat uppochner. Telefonen tyckte väl att det skulle vara så.

Detta är min packning! Förutom necessären. Och kanske lite fler bra-att-ha-grejer som kommer komma till i sista minuten... Bra jobbat, va?! Finns plats för massor av shopping, vilket jag nog blir lite tvungen till eftersom jag inte har med så mycket kläder.  Hm. Men jag har inte så jättemycket sommarkläder. Vi har ju inte mycket till sommar här.

Det som ska med är: Två par shorts, en kort kjol, ett par linnen och ljusa toppar, en klänning och två tunikor (som med lite god vilja kan användas som klänning, utomlands). Ett par vita leggings. Underkläder förstås och bekväma skor. Flipflop (modell tjock sula) får fungera som just flipflop och tofflor på hotellen. Ett par fula men otroligt sköna sneakers. Ett annat skönt par skor. Reser gör jag i mina svarta ballerina (Ecco, inte världens sexigaste märke, men sköna).

Behöver man långbyxor? Om man vill gå på restaurang, tänker jag. Som tjej är det nog ok med kjol, kanske?

Sen återstår vad jag ska ha för kläder och jacka när vi åker. Jeansjacka kan funka, men är inte så snyggt till jeansleggings. I så fall får jag ha svarta leggings. Annars tar jag min beige kavaj. Jag älskar kavaj och vill gärna ha den med mig. Men den är inte så varm. Det är inte jeansjackan heller i och för sig. Kanske en svart cape över? Jag har en tjock (som grävde ett så stort hål i min plånbok att den fortfarande ekar) och en tunn. Den tunna tar inte så stor plats. (Men då är frågan, luddar den mot min ljusa kavaj? Det måste jag kolla.) För både jeansjacka och kavaj blir lite overkill. Eller? Ja.

Stödstrumpor? Behöver man ha stödstrumpor när man flyger?


Jag ska skriva idag. Det ska gå bättre än igår. Ska försöka att inte tänka på packning och kläder och klädsel. Ska försöka att inte tänka på något annat än min bok.

Försöka.

Men först frukost, innan det funkar inget.
 .

4 kommentarer:

  1. Inte för varmt. Det finns filtar på planet. När vi åkte låg de till och med i stolen.
    Jag fick värmeutslag och då var det ändå inte så varmt som nu.

    SvaraRadera
  2. Ingen AC på flygplatsen heller??
    Vi ska spendera 4 timmar på Heathrow, vill inte gå och frysa där!
    Jag släpar nog hellre på en tröja eller jacka i onödan än att gå och frysa, det är det värsta jag vet.

    SvaraRadera
  3. På Heathrow kommer ni att stå i kö, efter kö, efter kö. Jag kan garantera att du kommer att vara varm...
    Vi hade två timmar där och jag trodde att det var lugnt. Hahahaha. Skitstressigt med alla kontroller och köer till dem. Lägg till lite försening så ... Svettigt.

    SvaraRadera
  4. Oj. Okej, jag tror dig! Ska inte klä mig för varmt.
    Usch, jag som hatar att köa och vänta.

    SvaraRadera