måndag 4 juni 2012

Lite upptagen idag

Jag startade dagen med en liten powerwalk. Skönt, men med stel kropp. WTF liksom? Jag är 40 inte 70. Tillfällig formsvacka bara, bestämmer jag.

Nu har jag fått låna en stor och bra resväska som knappt väger någonting. Så idag ska jag börja provpacka. Eller så här, jag börjar med att dammsuga resväskan. I alla fall i tanken. Orka släpa ut dammsugarslangen liksom! (Vi har centraldammsugare. Inte helt jättesmidigt, om ni frågar mig. Eller så är det själva dammsugandet jag inte gillar. Oavsett typ av dammsugare.)

Så. Dammsugningen är väl i princip avklarad. Är det smuts i väskan kan man alltid ta och blåsa så hårt man bara orkar så virvlar det mesta bort.

Nästa steg blir att plocka fram alla sommarkläder och lägga i en hög på sängen.

Sen är det dags för lunch. Kanske liten tur ut i växthuset efter det. Sen kolla brevlådan. Sen kanske köra igång en tvätt. Och sen kolla växterna i trädgården.

Strax därefter kommer barnen hem, det ska lagas middag och så är det kvällen och då slängs högen med sommarkläder in i garderoben.

Rätt vad det är har det gått en vecka och då kommer jag på att jag måste ta tag i packandet och tittar på sommarkläderna igen. Kanske börja bestämma mig för vilka plagg som ska åka med. Och kanske se om de behöver tvättas och eventuellt strykas. (Strykningen sker endast i tanken, men det är tanken som räknas.)

Så går det till, i stora drag.

Därför börjar jag med att skriva en packlista. Men innan jag kan skriva en lista måste jag ta fram alla kläder för att välja och rata. Kläder och skor. Sen kommer vi till smink, men det får vi vika en helt egen dag till.

Så, en hög på sängen it is.

Puh. Det är jobbigt att resa, även om det bara sker i tanken.
     .

6 kommentarer:

  1. Ha ha ha....ja det lät faktiskt rätt jobbigt de där!
    När åker du/ni?

    Tat lugnt ta en Toy!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ta inte med för mycket, köp där!!! Det kommer du inte att ångra:).
    /cah

    SvaraRadera
  3. Eva: Att packa ÄR jobbigt! :) Vi åker i slutet av nästa vecka.

    Cah: Jag försöker ha det som strategi! :)

    SvaraRadera
  4. Hm, jag brukar inse att jag haft järnkoll på alla barns packningar, bara för att inse att jag har tio minuter på mig att packa åt mig själv!
    Brukar kunna bli en rätt lattjo semestergarderob av den ilpackningen!
    Lycka till - tycker du är väl förberedd!

    SvaraRadera
  5. Jag vet och då är vi ändå en pyttig liten familj. Men ni hjälps väl åt hoppas jag?

    SvaraRadera
  6. Mångmamma: Jag brukar oftast se till min egen packning *harkel* i första hand, den är viktigast....
    Tack! Jodå, känns som att jag har kontroll den här gången.

    Åsa: Jadå vi hjälps åt! Barnen får göra mycket - eller det mesta - med sin packning, men jag har mitt veto att ta till! :) *kontrollfreak*

    SvaraRadera