lördag 9 juni 2012

Gaaaah! Bekymmer man skaffar sig

Jag älskar att fotografera. Både vanliga ögonblicksbilder, bilder för albumet (kalas, jul, semester mm) och vackra (?) vykortsbilder.

Nu vill jag ha ett nytt objektiv. Men jag vet inte vilket. Jag har suttit ett par timmar snart och googlat brännvidd (nä, visste inte helt säkert vad det betydde - är såå kass på den tekniska biten), siffror och annat. Läst rescensioner - vilket är värdelöst för alla tycker olika hela tiden. Jag kommer inte fram till någonting.

Inte mer än att jag är sugen på ett fast objektiv. 50mm 1.4. Men det känns inte som att det är tillräckligt i New York. Jag vill ha zoom. Jag har ett zoomobjektiv, men är inte sugen på att släpa på det. Det blir tungt när det sitter på kameran. Maken kommer att få bära. Vilket han erbjudit sig att göra. Men ändå.

Jo, det kommer nog bli så att jag tar med mina objektiv. Blir billigast så. Men macrot får ligga hemma, det har jag ingen nytta av. Men kommer såklart att sakna det när jag väl är där. Så är det alltid.

Hade jag haft mitt jobb, eller snarare lönen, hade jag inte tvekat en sekund. Men nu har jag valt att inte jobba heltid och då har jag heller inte en bra lön..

Och dessutom har jag faktiskt några helt okej objektiv och måste inte ha ett nytt. Även om det hade varit roligt med ett par tre stycken nya.
      .

3 kommentarer:

  1. Köp i USA vetja! Min köpte alla sina fotoprylar där och enl honom är det mkt biligare där!!:).
    Kram Cah

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du gör klokt att använda de du har. det är ju lite speciellt att resa dit du ska. Tänk om du köper ett objektiv som du inte riktigt är inkörd på. Så lätt det kan bli snett med bilderna. Du har dessutom bärhjälp så spar pengar och shoppa för dem istället
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera