fredag 29 juni 2012

Sitter på en buss mot New York!

Äntligen!

Nu ska vi äntligen vara på ett och samma ställe, inte flacka omkring och checka in och ut och åka flera timmar i bil varje dag.

Vi har haft det bra hela tiden, var vi än har varit. Vi har fått se och uppleva massor.

Att det regnade i Orlando gjorde inget alls - det var faktiskt bara skönt - men att vi inte fick sol på Sanibel och kunde bada i Mexikanska golfen stör mig lite. Men vi hade det underbart ändå! Och vi fick åska!

Nu ska vi som sagt till NYC. Två nätter på ett hotell och fem nätter på ett annat - det vi bodde på första natten när vi precis kommit till USA. Det var trevligt!

På onsdag är det nationaldag, det ska bli väldigt roligt att uppleva på plats!

En annan rolig upptäckt jag gjort: Shoppingen är inte dyrare på Manhattan än i Orlando eller Greensboro. Det gillar jag.

Att jag föll handlöst för en handväska för sjutusen försöker jag att inte tänka på.

Nu ska jag försöka slå ihjäl de ca 3,5 timmar som är kvar.

6 kommentarer:

  1. Åh, vad kul ni kommer att få!

    SvaraRadera
  2. Njut!
    Och handväskor är livsviktiga saker ;-)

    SvaraRadera
  3. Åhh va jag längtar till USA, när jag läser dina inlägg
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Låter som om resan är lika bra som du trodde att den skulle bli. Är nog inga större problem att fördriva tiden för dig. Det verkar full go där så ha det så fortsatt bra

    SvaraRadera
  5. Det låter så härligt!
    Var det 7000 kronor eller 7000 dollar? Man vet ju aldrig nuförtiden....skojar.
    Ha det riktigt bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken resa ni är på. Spännande...

    SvaraRadera