lördag 21 december 2013

Äääääntligen

Jullov. Herregud vad jag längtat efter det. I år mer än någonsin tror jag.

Gårdagen blev väldigt skön. Tio barn. Varav två rätt intensiva och lite bråkiga (söker upp konflikter och försöker lösa dem med ill-skrik och våld).

Det känns bra att bara vara på det stället nu i vår. Istället för att dela min tid och uppmärksamhet på två avdelningar. Jag tänker proklamera för förskolechefen att jag kan tänka mig ett heltidsvik i vår (om - eller när - tillfälle ges) på "min" avdelning.

Skulle sitta gott med lite pengar inför semestern. Dessutom, inget varar för evigt. Tiden går och saker kommer att förändras så småningom. Det bara är så, och det är inget nytt. Jag har vetat hela tiden att mina sötebrödsdagar är räknade.

Det är bara det att jag är så himla bra på att stoppa huvudet i sanden och blunda för vissa delar av verkligheten.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar