söndag 15 december 2013

Shopping-koma

Usch för folkmassor, usch för tunga kassar. Men jag blev glatt överraskad över hur lite folk det var i affärerna. Nästan inga köer alls. Kanske var det många som undvek Allum idag när Robin Stjärnberg/Stjernberg var där. Vilket liv det var …

Har shoppat flera julklappar, vilket känns skönt. Har några kvar dock, får ev bli en tur någon kväll i veckan. Undrar om fredag kan vara hyfsat folktom? Kvällen före julafton är min favorit annars. Då brukar det vara jag och några enstaka karlar som är där. Men just i år blir det kanske uppesittarkväll hos några längre ner på gatan.

Nu blir det film. Hela barnaskaran omkring mig i soffan. Det är mysigt det. Då funkar det till och med att se Sagan om ringen igen. Ikväll är det dags för tredje filmen. Den jag skrek rakt ut i biomörkret åt, och satt och skakade av skräck, helt ensam.

Inte ensam som i folktom biosalong, nejdå hade fullt av främlingar omkring mig. Syrran, svågern och maken satt flera rader längre fram. De hörde mig. Den här gången ska jag blunda i tid.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar