söndag 15 december 2013

Eventuell research-resa?

Nu tänker jag högt här …

Jag funderar på att kanske åka till Stockholm över en natt i juni. Eller maj. Det är en One Direction-konsert som mina båda döttrar ska gå på, tillsammans med kompisar. En mamma ska med och jag funderar på att också vara en bra, delaktig och intresserad mamma och följa med.

Under tiden de är på konsert tänkte jag strosa omkring på Kungsholmen, Gamla Stan och kanske lite i centrum (eller säger ni stockholmare city?), finns kanske inget "centrum", som man tex säger här i Landvetter.

Nackdelen är pengar. Vi försöker få till någon liten utlandsresa i sommar, och då har jag egentligen inte råd att lägga ett par tusen på tåg och hotell.

Samtidigt vore det bra med research. Google och Facebook funkar, ibland får jag jättebra svar på mina frågor. Jag har några vänner i huvudstaden som jag mailar ibland också.

Dessutom tänkte jag eventuellt kolla om någon bloggvän skulle vilja träffas på en fika eller ett glas vin? Kanske även en promenad? Hade varit himla trevligt, tänker jag!
.

3 kommentarer:

  1. Japp, city. Centrum säger man bara i förorten, om just det förortscentrumet. Jag skulle gärna träffas över en fika om du kommer hit.

    SvaraRadera
  2. Här är en bloggvän som kan tänka sig både vin och fika om tiderna passar. Hör av dig när du vet lite mer

    SvaraRadera
  3. Kati: City, då vet jag :) Jag hör av mig om/när jag kommer!

    Shamrock: Trevligt! Jag hör av mig.

    SvaraRadera