söndag 8 december 2013

Lugn lördagskväll

Lagom tills vi skulle på glöggmingel sex hus bort på gatan slog huvudvärken till. Inte jättefarlig, inte tillräcklig för att jag behövde ta en tablett. Trodde jag. Borde vetat bättre.

Det blev inte mycket glögg eller vin för min del. Däremot blev det mer trevligt prat och en hel del skratt. Så himla mysigt! Gick hem vid midnatt, vilket var väldigt skönt. Om än lite tråkigvarning.

Idag har jag fortfarande ont. Inte jättefarlig men jag har ändå tagit en Treo. Som inte hjälper nämnvärt. Jag orkar inte ha ont. Och jag vill orka redigera.

Tror att det är något i min nacke … den är kanske spänd eller svag och otränad? Behöver kanske stretcha mer? Borde ägna mig åt någon form av yoga eller stretchning varje dag. Så många borden.  

Jag borde även sluta förvärvsarbeta, tror jag. Stora och högljudda barngrupper är inte bra för vare sig min kropp eller själ. Det kan vara lite av roten till det onda.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar