fredag 13 december 2013

Och så går en dag

Vaknade av mig själv 05.10 i morse. Tio minuter innan klockan och mobilens alarm skulle ringa. Klev ur sängen, klädde på mig, bryggde kaffe värmde mjölk och skummade den, drack kaffet, sminkade mig, packade ner två grova brödskivor i en påse (som jag inte åt, eller tog med mig hem), cyklade i mörkret till jobbet.

En bra bra jobbdag idag. Lugn, behaglig och med en kollega som också har vett att uppskatta en liten barngrupp och en lyxig fredag. Vi lät barnen vara, lät dem göra det de kände för och så var det bra med det. Vi var ute en stund i friska luften tills vi frös och var hungriga.

Lunchen hade bästa köksan ändrat på och istället för risgrynsgröt som stod på menyn blev det blodpudding och rotfruktsmedaljonger - som vi åt på mitt andra ställe i onsdags, men idag var det tillagat på plats och inte transporterat. Väldigt gott och gott om mat. Barnen blev mätta och jag åt tills jag var proppmätt.

Vid ett tog jag helg och cyklade hem. Tre dagars ledighet väntar på mig nu och de är så välkomna!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar