fredag 27 december 2013

Nu är den lugna julen slut

Äntligen.

Inte så att det varit jobbigt eller tråkigt eller så. Tvärtom! Det har varit en väldigt mysig och skön jul. Behaglig.

Ändå känns det rätt skönt att granen snart ska ut … Även om den fortfarande är väldigt vacker (vi hade tur att få en kungsgran, gratis, i år också) och ger julkänsla åt nästan hela undervåningen.

När granen åker ut åker två tavellister upp. Inköpta dagarna före jul. Gillar att ställa tavlor och foton på lister. Lättare att "möblera" då än om man bara har en skruv att förlita sig på. Det svåra är att bestämma i vilken höjd de däringa listerna ska stå …

Nu ska jag maila iväg mitt manus till en testperson. Igen. Sent ska syndarn vakna. En när och kär person vill/hinner äntligen läsa. Återstår att se om så verkligen är fallet den här gången. Sa hon surt.

Idag blir det en sväng in till stan och jag ber till alla högre trafik- och parkeringsgudar att de ska vara med mig.
.

4 kommentarer:

  1. Hemma på min gata åker snart julgranen ut pga att alla ska få plats runt matbordet på Nyårsafton.
    Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning med manus och allt annat :-)

    SvaraRadera