måndag 9 december 2013

Om jag rörde ihop det?

Om jag råkade radera ett helt kapitel när jag klippte och klistrade och till slut inte hade koll på vad jag hade klistrat in var och fick för mig att ändra plats på två kapitel? Och om det retade mig så himla mycket att jag nästan trillade ihop att matthet?

Nu har jag tränat, ätit kvällsmat och tänker ta en dusch. Jag ska inte så mycket som tänka på mitt jädra manus mer idag. I morgon ska jag tyvärr jobba fyra timmar. Eller så är det bra. Kanske behöver komma iväg och tänka på något helt annat, och vila händer, armar och skuldror några timmar.

Skitdag.
.

2 kommentarer:

  1. Kanske är Scrivener något för dig? Själv kopierar jag upp alla kapitel och sätter post-its i olika färger på olika kapitel och råddar runt på det sättet först, sedan i datorn. Men Scrivener ska tydligen fungera på samma sätt fast i datorn.

    SvaraRadera
  2. Hanna: Jag gillar Word (trots alla brister) och felet ligger hos mig som gör saker fort och fel.

    SvaraRadera