tisdag 3 december 2013

Sådärja

Fyra timmars arbete i en ljudnivå som borde förbjudas känns som minst sex timmar … två av oss försöker få barnen att dämpa sig, medan de två andra antingen har nedsatt hörsel eller ett psyke av stål.

Jag är livrädd för att få tinnitus, samt att den höga ljudnivån kombinerat med spring och knuffar gör att jag blir jättetrött. Det tror jag att barnen också blir, om jag ska vara ärlig.

Ibland undrar jag om jag är olämplig som dagisfröken? Eller om jag är av den gammaldags skolan. Vill ha tysta och snälla barn. Barnen får gärna prata, men fan inte gapa!

Helst inte som jag ser att några av barnen ser ut att bli skrämda och gärna går undan när det blir för stojigt.

Nä, om man skulle ta och skriva en bok och livnära sig som författare?
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar