måndag 2 december 2013

Nu räcker det, för idag

Herrejösses. För en timme sen tänkte jag: bara lite till sen räcker det för idag, klockan är ju ändå sju och om jag ska se skrivandet som ett arbete är det bra att veta när arbetsdagen är slut. Och för ett par minuter sen tänkte jag att jag skulle sätta mig och titta på Rapport som snart skulle börja.

Och så hade klockan gått och blivit åtta!

Det är livsfarligt att gå in i en skrivarbubbla. Fullständigt livsfarligt. Och fullständigt, fullständigt underbart.

Det har gått bra. Jag har redigerat en del - men faktiskt struntat i att ändra vissa småsaker, för jag blir aldrig nöjd eller klar om jag gör det - och skrivit en hel del nytt. Två nya kapitel, som infinner sig i början av storyn, och som förhoppningsvis ger lite mer kött på benen.

Det är så vansinnigt roligt just nu att jag känner att jobbet i morgon (fyra timmar) verkligen kommer och  avbryter och stör mitt skrivande.
.

5 kommentarer:

  1. Härligt! Den där redigeringsbubblan. JAG VILL OCKSÅ REDIGERA!!!

    SvaraRadera
  2. Tiden är verkligen relativ....

    SvaraRadera
  3. Kati: Just nu är det verkligen roligt! Andra dagar, inte fullt lika kul. Men den här gången ska jag hålla uppe andan och borta prestationsångesten. Bara ska bli klar snart!

    Shamrock: Verkligen!

    SvaraRadera