tisdag 10 december 2013

Eh … research

Måste åka till Stockholm snart, inser jag. Och ta mig en rejäl titt på Kungsholmen.

Sitter och beskriver en lägenhetsvisning av en lägenhet på just Kungsholmen, när jag inser att jag inte har en aning om det finns den typen av byggnader där. Sekelskifteshus, från ca 1900 alltså. Finns det?

Eller är det bara moderna byggnader?

Jag kan erkänna att jag (nog) varit på Kungsholmen en gång i mitt liv. Men då visste jag inte att jag var där. Om det nu var där jag var?

Så varför i hela friden jag väljer just den statsdelen förstår jag inte. Vasastan däremot, kan jag nästan som min egen ficka.
.

4 kommentarer:

  1. Ett tips är att kolla på mäklarnas hemsidor. Stockholmsmäklarna, alltså. Är inte säker på om det finns sekelskifteshus på K-holmen, men det borde inte vara omöjligt. Kanske en googling kan ge svaret?

    SvaraRadera
  2. Hör av dig när du kommer hitåt

    SvaraRadera
  3. Det är inte fel att få göra en resa till Stockholm för att göra research.

    SvaraRadera
  4. Kati: Smart tips med mäklarna! Det ska jag göra.

    Shamrock: Det gör jag! :)

    Anneli: Inte fel alls!

    SvaraRadera