söndag 8 december 2013

Nu måste jag tänka högt

Har krisat lite. Faktiskt såpass allvarligt att jag för ett kort tag tänkte lägga ner hela skrivandet. Jo, på allvar. Känslan var så stark. Jag blev nästan lite rädd …

Som tur är gick det över och jag fortsatte redigerandet.

Jag har skoningslöst klippt bort flera sjok med text och klistrat in i annat dokument, just in case.

Nu har jag kommit lite till vägs ende. Jag hade glömt bort att jag hade gjort vissa ändringar och nu hittar jag saker i texten som borde komma tidigare, tror jag.

Det är nog läge för en storyboard.

Eller läge att överge detaljtänkandet - det här att minsta lilla transportsträcka verkligen måste vara med …och så gjorde hon det och sen gjorde hon så och så gick hon dit och gjorde det där samtidigt som hon tänkte de här tankarna … En jädra massa blaha som inte tillför något över huvud taget.

Jag måste verkligen tänka på att läsaren varken är särskilt trögtänkt eller dum.


Så, nu kan jag fortsätta med det som är viktigt. Att redigera.
.

3 kommentarer:

  1. Heja! Att kunna prata sig själv tillbaka på banan. Det är bra!

    SvaraRadera
  2. Kati: Ibland är det inte så mycket mer som behövs än eget tänkande högt :)
    (Och andra gånger funkar ingenting … tur man har hjälpsamma vänner omkring sig då)

    Åsa: :)

    SvaraRadera