onsdag 3 mars 2010

A a a a a h h h h

Rubriken föreställer lång utandning! Från en leende mun och ett lyckligt hjärta.

Jag håller på att bli frisk. Och det är underbart skönt. Jag får hejda mig lite, i min nyvunna iver över att äntligen få lite ork igen, för att hushålla med den energi jag har, så att jag inte kör slut på den genom att få för mig att vika undan tvätthögen i tvättstugan, tvätta köksfönster, dammsuga och våttorka golv. För det är sådana saker jag gärna sätter igång med när jag får anfall av överskottsenergi.

I stället ska jag njuta av att jag mår bättre, även om jag inte är helt frisk ännu, och jag ska snart fixa mat till mig och barnen. Fika också, för det lovade jag i ett svagt ögonblick.

Ikväll är maken i Malmö så jag har fri tillgång till tv:n. Kanske tittar jag på något som jag sen kan skriva om på omtvserier.se eller så sätter jag igång med veckans uppgift i skrivarkursen.

Eller så sitter jag bara och njuter av tystnaden, tänder några ljus, knappar lite på datorn, kanske tar en liten skvätt rödvin av det bib-vinet från fjällen, inget höjdarvin men det funkar. Bara för att njuta lite stillhet.

Just nu håller solen på att gå ner och kastar kaskader av guldfärgat ljus. Och jag hoppas att den här positiva känslan får stanna inom mig länge.


7 kommentarer:

  1. skickar possitiv energi så du håller kvar känslan!

    SvaraRadera
  2. Försöker sno lite av din känsla

    SvaraRadera
  3. Ja, det gäller att spara på de där små "pärlorna"!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också att din positiva känsla hålls kvar hos dig, gärna över helgen :-)

    SvaraRadera
  5. Ibland måste man tillåta sig att vila för att orka ta nya tag.

    SvaraRadera
  6. Det bästa med att vara förkyld är att man blir så himla lycklig när man blir frisk!

    Jag går fortfarande och njuter av att ha fått tillbaka energin efter min evighetslånga förkylning. Visst är det underbart!

    Och ja, idag var det fantastiskt ute.

    Krya på dig ÄNNU mer :)

    SvaraRadera
  7. Jag är också ensam (utan man) ikväll, och känner såååå igen känslan! Vill förstås att han ska vaar hemma, men ensamhet ibland är underbar. frihet i en liten ask.

    SvaraRadera