tisdag 23 mars 2010

I-landsbekymmer och vanliga dito

Har jag berättat att jag är trött? (Eller har jag alls skrivit om
annat?)

Går av bussen, promenerar på gångväg, kommer till skogen - som på
hemvägen är en uppförsbacke - den är en hal uppförsbacke. Väldigt
hal. Vi snackar Bambi på blankis. Bambi i hal uppförsbacke. Vi pratar
inte mer om det tycker jag.

Men jag kan avslöja det slutade med en reva i strumpbyxan, ett ont
knä, snö i stöveln och genomblöta skosnören. Och ett jävligt
dåligt humör.

Tur att ingen såg eller hörde mig. Tur för den alltså. Han eller
hon hade fått skrubba öronen med tvål och vatten.

5 kommentarer:

  1. Oj! Kanske tur att man inte var i närheten då! Kom ihåg, det var sängen direkt idag ;-) Men missa inte Mentalist!

    SvaraRadera
  2. Låter som nåt jag kan vara med om.

    Man ramlar, kollar först om någon såg, sen kommer ederna, och ibland ilsketårarna som är blandade med smärtan.
    Dessa sväljer man, och ser utåt sett oberörd ut.

    Så gör jag.
    Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Men var är bilderna/filmerna? Vill bestämt minnas att jag bett om det förut...

    SvaraRadera
  4. Ja jisses, vilka eder som ens söta mun kan uppbringa!
    Värsta tiden på året nu, går på helspänn som en mycket ograciös Bambi.

    SvaraRadera