onsdag 3 mars 2010

OS all over again

Jag tittar på höjdpunkterna från OS. Särskilt kul är att se det som vi missade när vi var i Norge, tack vare att norsk tv valde att hacka sönder alla sändningar med att visa bilder på flaggviftande åskådare... Helt otroligt dumt. Vi satt och bara skrek (och svor) i sofforna! Och det gjorde de även om det var norrmän som låg bra till! Väldigt märkligt. Och tråkigt. Jag saknade verkligen SVT när vi var i Norge.

Jag har inga problem att glädja mig åt norrmännen när de går bra (har ju norskt påbrå för sjutton!) men inte ens när de låg bra till var det riktigt spännande och stämningsfullt. Tyvärr.

Jag sitter med tårar i ögonen! Underbara skidåkare! Och underbara Per Elofsson.

Inget vin ikväll. Är inte sugen. Ska lägga mig tidigt, men först en kopp te av något slag. Kanske något gott också, att stoppa i munnen...


3 kommentarer:

  1. Ja, äntligen är eländet över! Jag är ju totalt ointresserad av sport, så jag tycker bara det är irriterande med all sport som visas i media hela tiden! =)

    Må gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hmmrrrmm...jaha? Vadå för gott?;)Det står väl med i matdagboken?

    SvaraRadera
  3. Yvonne: *???* *skakar på huvudet - helt oförstående*

    ; )

    Trollpackan: Oups..!
    Det blev faktiskt inget gott. Kände inte för det. Och ja, lite är det väl matdagbokens fel! Eller förtjänst?! : )

    SvaraRadera