lördag 13 mars 2010

Ett litet inhopp

Idag läser jag texter, och läser och tänker och läser. I morgon, senast, ska jag ha gett respons på en massa små texter. Det är svårt, men roligt och lärorikt. Fast väldigt svårt på de texter som jag (faktiskt) tycker är riktigt tråkiga och dåliga. Vad sjutton ska jag komma med där? Är det konstruktivt att skriva: Gör om, gör rätt? Inte särskilt, antar jag.

Om en timme ska barnen iväg med, min bror, på bio. Förmodligen äta på MacDonalds innan och sen film. Hans julklapp till dem. Roligt för dem och lite skönt för maken och mig. Tystnaden som fyller huset när inga barn är hemma är ljuvlig! Inte för att jag inte älskar mina barn och gillar att ha dem nära, men i mitt stressade tillstånd är jag väldigt känslig för ljud. Och när de var ute nyss och sålde kakburkar och maken och jag njöt en kopp kaffe i stillheten.... då njöt vi verkligen!

Jag ska ut och gå en sväng också. Tror jag ska göra det alldeles strax, innan det är dags att äta. Eller så äter jag först, och går ut lite senare? Då kan jag passa på att läsa färdigt texterna medan jag smälter maten.


6 kommentarer:

  1. Gå nu för det ska jag göra så då kan vi gå tillsammans! =)

    SvaraRadera
  2. Nilla: Åh vad trevligt det hade varit! Men jag måste äta först. Jag är ju jättehungrig känner jag. Men en annan gång?

    SvaraRadera
  3. Hur mycket man än älskar sina ungar är det skönt att vara ensam hemma i tystnaden mellan varven. Njut!

    SvaraRadera
  4. Fru Venus: Visst är det så! Just nu är det bara jag hemma...! Underbart. Fast jag ska ut i finvädret nu. Inte fel det heller.

    SvaraRadera
  5. Det låter spännande! Och jag tror jag förstår att du trivs med det, för det är mindre inlägg här på bloggen. Men det unnar jag dej, så får hellre jag vänta lite :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt när barnen försvinner hemmifrån en stund men själv kan jag bli rastlös och irrar runt hemma och vet inte vad jag ska hitta på. Sån är jag :)

    SvaraRadera