lördag 10 september 2011

Ont i magen

Jag har en knasig mage. Som gärna ballar ur lite då och då. Det har den gjort idag.

Och nu sitter jag och har lite ont och kanske mår lite illa.

Jag är en person som är fullständigt livrädd för magsjuka och illamående och det där med att kasta upp. Hatar det så outsägligt mycket. (Det var värre förr, då fick jag en svart, djup depression när det var magsjuka i närheten - jag ville lägga in mig på sjukhus eller liknande och bara försvinna tills allt var bra igen. Helt helt fruktansvärt.)

Men jag har klarat att dricka kaffe och ätit en dajm så det är ju inte så allvarligt med mig. Tror mest att jag har ont och kanske är hungrig på det också. Och så har jag en ledsenkänsla i kroppen, men det kommer nog med att barnen inte är hemma... och kanske att vi ska städa ur vårt torp i morgon. (Eller så är det helt enkelt så att jag drabbats av PMS på äldre dar)

Eller så har jag en 40-årskris. I form av vadvilljagblinärjagblirstor och vadärverkligenmeningenmedlivet.

Men nu ska jag ta och frigöra några flyttkartonger. Jag vill bestämt minnas att vi har ett par sådana stående som kan tömmas. Det är ju ändå knappt tre och ett halvt år sen vi flyttade in här.
         .

2 kommentarer:

  1. Tror det är PMS. Jag kan också ha dom där känslorna och oftast i samband men PMS men jag fattar aldrig att det är det förrän efteråt.
    Själv åt jag bröd igår och ja...magvärk idag. Dumt så det är inte klokt men jag var så himla sugen på skinksmörgås. Jag ska inte göra om det på läääääänge.
    Vi får krya på våra dumma magar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gafflan: Jag åt toast på vitt bröd i torsdags kväll. Borde inte vara det som gör det onda idag? Men jag vet inte... ont har jag. I bland måste man bara ha sig en macka - det är ju sååå gott!!!

    SvaraRadera