måndag 9 januari 2012

Det hade kunnat vara trevligt

... på jobbet.

Det är inte otrevligt på något sätt och ibland är det rent av trevligt och roligt. Idag har jag gapskrattat två gånger tror jag. (Mot kanske femtio gånger på mitt förra jobb, men där var så mycket elände så man var liksom tvungen att ta till skratt för att orka överleva).

Vi har lite för mycket att göra för att hinna ha trevligt, tyvärr. Det är synd för jag har så många trevliga och roliga kolleger, skulle gärna umgås mer med dem.

Jag är så himla sugen på att få ta itu med mitt liv så jag får kämpa för att orka jobba de här veckorna som är kvar. Och mina kunder fortsätter strula och då blir jag så himla jättetrött.

Men, tjugonio arbetsdagar. Sen kommer jag kanske sakna att gå till jobbet. I alla fall några få procent av mig. Men de flesta kommer vara väldigt nöjda över att få vara hemma!
           .

2 kommentarer:

  1. Som Du kommer att njuta! Det skulle jag gjort i alla fall. Ta dagen som den kommer och göra sådant som är roligt.
    Vi har massa snö. Det har lagt sig överallt för det snöade på rätt bra från lunchtid och fram till förut...nu regnar det.
    Kram

    SvaraRadera