söndag 8 januari 2012

Om jag färgade håret

Nä. Orkade inte.

Gud så tråkigt det är, insåg jag när jag stod med färgen i handen. Orkade inte heller klä av mig och gå halvnaken en halvtimme i väntan på att få skölja ur färgen. Orka! säger jag bara.

Jag har tränat.

Jo, jag skrev: jag har tränat!

Och jag känner redan nu hur träningsvärken sätter in. Jag orkar knappt skriva det här inlägget. Helt otroligt att kroppen kan tappa allt vad muskler och kraft heter.

Men det känns bra! Jag är helt slut och trött, och sömnig och matt. Men det känns bra! Jag har varit duktig! Även om det bara blev fyra armhävningar och plankan i drygt en minut (+ lite andra joxiga övningar som innefattade att stå på armarna).

Gud vad jag måste sova snart. I morgon är det måndag. Femte sista! Sen dröjer det (förhoppningsvis) länge innan jag måste uppleva jobbiga jobbmåndagar igen.
       .

1 kommentar: