tisdag 28 maj 2013

Sol hos mig

Vid lunchtid försvann molnen och solen kom fram. Nu börjar det lite smått mulna på igen och de har lovat regn och kanske åska till ikväll. Det är bra för trädgården.

Jag ska ordna med något slags solskydd i växthuset. Funderar på att faktiskt tejpa upp papper. Bara tills jag hittar rätt sorts klämmor att fästa säckväven med. Maken kommer få rascha på mig när han ser pappren i taket ... men jag struntar i det. Bättre än det lakan och den gardin som nu hänger och ser tråkiga ut i taket.

Klagar han ska han få snickra ihop något slags tak att ställa över växthuset. För skugga måste jag ha! Och växterna också. Vi dör värmeslagsdöden där inne när solen gassar. När det är lite halvmulet är det däremot helt underbart ljuvligt.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar