tisdag 20 augusti 2013

Dags att börja träna igen tror jag minsann

Blev sen i morse. Det tog lite tid att vänja sig vid att hela familjen skulle iväg. Jag glömde väcka maken i tid, och glömde äta frukost i tid och ja, det blev sent helt enkelt.

På jobbet var det en inskolande mamma som nickade mot min mage och glatt utbrast: Är du gravid?!
Eh, nej, svarade jag. Och förbannade min dåliga hållning i kombination med osmickrande klänning. Samma klänning återfinns på ett kort från Öland - där jag sitter i en stol med handen över magen och ser jättegravid ut!

Men jag får ta det. Eftersom jag inte sträcker på mig och inte orkar hålla in magen (seriöst, orkar folk hålla in magen hela dagarna? Jag gör det inte) och dessutom är lite svankryggig får jag skylla mig själv.

Men klänningen stoppas undan i en låda.
:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar