onsdag 14 augusti 2013

Så mycket bättre!

Första arbetsdagen idag. Inte kvart i nio som var tänkt utan sju! Mitt i natten ju.

Jag hade svårt att somna igår kväll (som vanligt när jag ska upp tidigt) och var dödstrött när klockan ringde. Men det kändes mycket bättre än vad jag trodde. Inte alls så mycket "livet är meningslöst" eller "nära döden" faktiskt.

Dessutom var själva jobbandet mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig.

Trots att det var en lite rörig dag. Minst sagt.

Första dagen för de flesta barnen. Första dagen på åtta veckor för mig och allra första arbetsdagen för en ny kollega. Plus inskolning för en liten plutt som inte ens fyllt ett år än! Pust!

Den nya kollegan verkar jättebra! Vikarie (barnskötare och undersköterska) tills de hittar en utbildad förskollärare. Hon kan alltså komma att försvinna från oss. Det är synd.

I morgon jobbar jag heldag igen, vilket också känns jättebra nu när arbetslaget känns nytt och spännande. Och på fredag är jag på ett annat ställe, heldag, där jag ska vara varje torsdagseftermiddag och varje fredag (rullande schema). Detta ställe ligger på vägen mellan jobbet och hemmet så när jag är klar på torsdagarna på mitt vanligt ställe rullar jag ner för backen till nästa. Där har jag varit förut och är lite "känd" bland personalen. Känns bra.

Tror att hösten kommer bli rolig och spännande. Det känns så. Himla skönt, med tanke på att jag höll på att bryta ihop häromdagen. Men det är en helt annan och förhoppningsvis glö
.

2 kommentarer:

  1. Det låter bra och det är det viktiga och att man trivs. Kram

    SvaraRadera
  2. Lite skumt slut på inlägget ;) men vad skönt att allt kändes bra! Håller tummarna för en bra höst med kul jobb och mycket skrivande! :)

    SvaraRadera