lördag 17 augusti 2013

En bra första arbetsvecka

Den ångest jag kände förra helgen ... Rys!

Det hade jag inte behövt. Veckan blev så mycket bättre än jag vågade hoppas. Både mitt vanliga jobb och mitt nya ställe är jättebra. I alla fall nu i början.

Igår var jag på ställe nummer två. Där jag ska vara torsdagseftermiddagar och fredagar. På torsdagarna rullar jag ner för backen från ställe nr ett till ställe nr två - jag passerar det stället varje dag när jag går eller cyklar hem från jobbet. Himla bra!

Igår var en väldigt bra dag också. Inskolning som rullade på jättebra. Goa barn som jag jobbat lite med förut och trevlig personal.

Höstens arbetsinsats kommer landa på lite drygt halvtid. Till en början. Från oktober någon gång kommer jag få ytterligare några timmar.

Nu ska jag dricka kaffe. Morgonens första kopp. Den bästa.
.

3 kommentarer:

  1. Min första arbetsvecka har också varit bra! Tänk vad konstigt det kan vara. Jag är inte ens trött.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, klockan sju, mitt i natten, då börjar jag sent. Skönt att det annars känns så bra!

    SvaraRadera
  3. Va skönt att det gått bra. Jag själv försöker få in en fot att jobba med barn just nu, har jobbat med vuxna lite för länge nu tror jag :D

    Min erfarenhet är att arbete med barn ofta gör arbetslivet lite roligare.

    SvaraRadera