fredag 23 augusti 2013

Skön fredagsfeeling

Igår var jag och körde ett ben- och rump-pass. Det känns idag.

När jag fortfarande låg kvar i sängen och drog mig (innan maken blev gôra-sen och fick skjutsas till busshållplatsen) lovade jag mig själv att INTE SKRIVA idag.

Sen ångrade jag mig. I och med att jag fick gå upp trots sovmorgon tänkte jag att jag kan skriva en halvtimme nu på morgonen, innan jobbet.

Tills jag kom på att jag är i ett skede där jag behöver tänka till. En hemlighet ska avslöjas och flera personer blir berörda. Känslor ska röras upp, det ska reageras och det ska helst beröra och gärna underhålla - och det kan inte göras i en handvändning.

(Eftersom jag inte vet hur man skriver sådana scener, eller hur just mitt uttryckssätt mottages hos läsaren, antar jag att jag får helt enkelt skriva scenen och sen låta den vila. (Och låta någon eller några läsa och komma med synpunkter) Herregud vad roligt och spännande det är att skriva!

Trots det känns det himla bra (!) att jobba fredagar igen. Istället är jag ledig måndagar. Tror att det kommer bli en bra höst. Och är nu bara armbågen med mig och fortsätter att långsamt blir starkare så tror jag att det kan bli himla bra.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar