söndag 25 augusti 2013

Det löste sig

Det räckte att jag läste igenom vad jag senast skrev så lossnade det! Skönt.

Två omgångar tvätt är hängda, frukost äten, växter hos mina föräldrar vattnade, kaffe omgång två dricks samtidigt som jag äter godis.

I morgon ska jag åka och hämta mitt nya körkort, äntligen och så ska jag till optikern. Som också är min bror, vilket gör att synundersökningen blir ganska gratis. Tills det är dags att betala för glasögon och linser har lönen kommit och sen är det inte mycket kvar av den.

Vi var borta igår kväll, hos trevliga människor. Och frun i huset och jag pratade jobb och arbetstider och pengar ... vi är i samma bransch och har ungefär samma syn på det här med jobb.

Våra män är lite mer karriärinriktade. Vilket kanske är tur, känner jag. Så att någon inbringar pengar till banken och mataffären.

Måtte jag inte bli lämnad bara. Då blir det tufft, på riktigt. Kanske bäst att jag tuffar på mot de nittio.  -tusen orden alltså. Om två tusen hamnar jag på sextiofem. En bra bit på vägen alltså. (Hoppas att det är BRA också.)
.

2 kommentarer:

  1. Du fixade 60 000 ord iallafall, bra jobbat!
    Ja jobb måste man ha för o överleva tråkigt nog :)

    Ha en fortsatt skön söndag! kram

    SvaraRadera