måndag 26 augusti 2013

Snart blir det soffan resten av kvällen

Ska bara lite först.

Idag har jag, efter optiker och promenaden till jobbet där jag skulle lämna tillbaka en nyckel som jag lånat (som jag nu får behålla) så åt jag lite lunch och när yngsta dottern kom från skolan åkte vi till Allum där jag klippte mig och shoppade jympaskor och jympabyxor till dottern, en tur till Systemet för att köpa en present. Sen ... sen for vi i ilfart till Mölnlycke (nej, jag höll hastigheten, men hjärtat dunkade i ilfart) och med fyra minuters marginal fick jag hämtat mitt körkort.

"Det här körkortet har gått ut och gäller inte längre." Expediten tittar på körkortet.
"Jag har passet med mig." Jag gräver i väskan.
"Smart!" Expediten lät impad. Eller förvånad?

Sen hem via Ica, och den lilla butiken i centrum som säljer bland annat hälsokost och slutligen biblioteket för att hämta äldsta dotterns beställda tegelsten till bok.

Snart slänger jag mig på soffan och slötittar på Idol med barnen. De älskar det och jag biter mig i tungan och vuxenmobbar deltagarna tyst för mig själv, skrattar bara i de fall barnen skrattar. En del är ju ... underhållande.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar