fredag 2 maj 2014

Äh, jag gör som jag brukar

När det kör fast med redigerandet och blir tungt och jag inte kommer på hur jag ska få ordning på texten, då återstår bara att strunta i texten. Göra om och göra rätt.

Spårar ett tåg ur kan inte tågföraren få tåget på spåret igen. En bil som åkt av vägen kommer sällan upp på vägen av egen kraft. Nej, jag får helt enkelt lyfta blicken från diket och se till att komma på rätt köl igen.

Jag gillade dock början på kapitlet … Jag tyckte att jag fick fram en klar och tydlig bild av en av karaktärerna och jag gillade den bilden. Men hej, det finns fler bilder. Ska bara komma på någon spännande intrig.

En runda i trädgården med kaffekoppen. Men jag måste vänta tills killarna utanför dörren försvunnit tillsammans med äldsta dottern. Hon vill inte att jag går ut och visar mig när hennes kompisar är där! Livsfarligt ju. Hur kan det vara det? Jag som är så himla ung för att vara 42!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar