torsdag 1 maj 2014

Hej Maj!

Valborg firades inte i det här hemmet. Dock såg vi fyrverkerierna vid sjön från vår altan. Idag är det ännu kallare och blåsigare än igår men ingen snö, tack och lov. Har sett att det kommit snö längre norrut. Stackare. Vill verkligen inte ha snö nu, även om jag inte vill ha högsommarvärme heller.

Igår började utföra ändringarna i worddokumentet. Det är en del alltså. Varje sida är mer eller mindre fullklottrad med strykningar och förslag till ändringar. Och som om inte det vore nog så hittar jag saker att ändra på medan jag läser texten på skärmen. Ibland känns det som att jag aldrig kommer bli färdig. Just nu känns det tungt. Är på andra kapitlet bara och uppförsbacken är inte bara jättelång och jättebrant, den är dessutom sandig, stenig och full av törnebuskar.

Ja, jag är väldigt positiv av mig. Entusiastisk också. Men mest ironisk faktiskt.


Nu ska jag hänga tvätt och sen blir det en kopp kaffe till. Sen är jag redo för dagens första klättring.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar