onsdag 7 maj 2014

Beröm och bekräftelse

Vilken dag!

Om vi bortser från att eftermiddagen varit riktigt … jobbig så har det varit en bra dag.

Först fick jag respons på en novell jag skrivit och jag känner hur jag skiner som en sol bara jag tänker på det! (Mitt lite mer negativa jag tänker att hon skriver så bara för att vara snäll och för att jag ska vilja gå fler kurser … - fast det där sista får jag inte ihop … med tanke på responsen så behöver jag knappt fler kurser. Så hon ville nog bara vara snäll!)

Sen, precis innan jag skulle gå hem kom en mamma och frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp som barnvakt för hennes barn om ett par veckor. Det kallar jag beröm! Självklart sa jag ja. Barnen är hur mysiga som helst och föräldrarna är så himla trevliga. Kanske också en inkörsport för min äldsta dotter som gärna vill sitta barnvakt ibland.
.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt! Jag tror inte att hon var snäll utan bara ärlig, så stort grattis! Det ska du spara och ta fram när skrivandet går lite sämre.

    SvaraRadera
  2. Om det kan hjälpa till att pigga upp din dag så kika på bilderna jag postade på min författarsida. Där är även du med på ett hörn :)

    SvaraRadera
  3. Emmelie: Tack! Det ska jag göra :)

    Kati: Nu spricker jag snart! :)

    SvaraRadera