tisdag 25 augusti 2009

Bättre ökänd än okänd

Fast det vet jag inte om jag tycker. Det kändes inte så idag.

Fick såklart ta cykeln, något annat fanns inte... Framförhållning? Planering? *aldrig hört orden*

Kom ner precis innan bussen skulle gå och väl placerad på bussätet ska jag ta på mig mina vanliga glasögon istället för solglasögonen. Det är då jag upptäcker att de ligger kvar i cykelkorgen borta vid cykelparkeringen. Hjärtat börjar slå ännu snabbare - hur ska jag hinna?!!!

Fram till chauffören "Eh, jag måste hämta mina glasögon.. där borta.." och rusar av, så fort mina pumpsförsedda fötter kan bära mig (det är inte så fort, förbannar mig själv att jag skulle ha pumps just idag) hämtar glasögonen och rusar tillbaka.... Hej och hå! Dörren slår igen bakom mig och bussen far iväg.

Och jag svettas som aldrig förr.

4 kommentarer:

  1. Tur att Du inte parkerat vid pendelparkeringen!!
    ps hade velat se den där sprongmarchen......ds Finns det inget övervakn camera där?!?

    SvaraRadera
  2. Inga kameror där, tack gode gud!!!

    SvaraRadera
  3. Men varför hade du inte på dig linserna. Va?... ;)

    (Håller själv på o försöker vänja mig vid linser. Går väl sådär. )

    SvaraRadera
  4. *fniss* Jobbig start på dagen.. Men tur att du fick tag på dem å att bussen väntade :)

    SvaraRadera