måndag 24 augusti 2009

Det gick att äta


Premiärwoken gick så där. Jag råkade ta fel på ingefära och vitpeppar så efter att ha duttat på vitpeppar plockade jag fram ingefäran (trodde jag) och duttade på jättemycket! Bara det att det var vitpepparn, igen...

Soja kom jag på att jag kunde ta i. Eller nej, jag kom inte på, jag googlade. Hm. Det var inte jättegott men inte äckligt heller, det gick att äta. Jag pressade lite lime över också. Och hade sötsur sås på.

Jag ska inte hänga läpp! Det var första gången jag wokade, och det kan bara bli bättre! Tyvärr också sämre.

Det sista som var kvar i pannan rörde jag ner lite matlagningsgrädde i, för att kunna micra det till lunch i morgon (annars blir det för torrt) och lite för mycket soja i, så i morgon ska jag äta en ljust bajsbrun gegga. Mmmm. Längtar redan känner jag... Hm.



I övrigt har jag tvättat, men inte varit ute och pillat i trädgården. Fixat både mellanmål och kvällsmat till mig och barnen! Hejja mig! Så jädrans redig så det finns inte! Nu ska jag snart ta mig en smörgås eller två. Jag är hungrig. Konstigt, jag åt nyss *host*



8 kommentarer:

  1. Du beöver ett förkläde, det hör jag. Ett förkläde och en lustig engelsk dialekt. Och så en korvkiosk nära till hands.

    SvaraRadera
  2. Eller skriv en kokbok ihop med barnen, dvs de gör maten och du skriver. *gratis tips från coachen*

    SvaraRadera
  3. Näe hörrni! Jag behöver *slash* vill ha en kock!
    Vill vill vill! Behöver behöver behöver!

    SvaraRadera
  4. Äsch gör ett mat-tvprogram av detta. Jag skrattar redan.
    Du är en lysande kock!
    Lycka till med att svälja ner din sörja till matlåda i dag
    *flina*

    SvaraRadera
  5. Go girl!

    Jo, jag har mailat dig men det verkar inte komma fram? Inget viktigt, ville bara tala om att jag faktiskt svarade även om du inte har fått det ännu...

    Hoppas geggan smakar!

    :D

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att det blev ätbart ändå! Vitpeppar kan bli väldigt starkt hihi

    Hoppas lunchen blir god med din ljust bajsbruna gegga :-)

    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Prova att ha i vitlök, ingefära och kanske lite sambal oelek(chilipasta). Lime i är också gott;)
    Soja kan de som vill ha dutta i vid bordet sedan. Samma för dig på jobbet sedan, micra först och soja på sedan då blir det inte torrt;)
    Brukar bli bra!

    SvaraRadera
  8. Mofs,
    Jag gör mig inte så bra i tv *blyg*

    Trollpackan,
    Var fanns du igår när jag behövde dig?! ;-)
    Lime pressade jag över tallriken igår, men då var skadan redan skedd...

    SvaraRadera