söndag 30 augusti 2009

Hör och häpna!


Jag har betalat mina två räkningar! *tutor och fanfarer*

I morgon ska jag lämna tillbaka en topp jag köpte som var jättefel. Superdupertajt klänning snarare än topp. Och jätteful på mig.

Och så ska jag försöka byta skorna till rätt storlek. Men vad gör jag om de inte har 36:or? Behåller 37:orna? De känns ju bra på foten iof... Gott om svängrum för tårna också. Gaah! Dumma dumma mig.


Snart måndag. Ny lång arbetsvecka. Men, jag ska byta rum i morgon! Det är positivt och roligt. Bli rumskompis med före detta rumskompis igen! Äntligen slipper jag sitta ensam och uggla på ett rum! Det är så tråkigt och ensamt att jag är rädd att jag ska vissna bort och bli så torr och tråkig att jag självantänder.

Halva dagen kommer väl att gå till att flytta dator, skärmar, sladdar, högtalare, pärmar, krukväxter, ljus, lampor, foton, viktiga lappar (läs: skämtlappar från kollegor!) mm mm mm mm mm mm mm. Kommer ta lååååhåååång tid att installera mig på ny plats.

Eller jag menar (utifall att chefen läser) det kommer bli klart i ett huj! Svisch svisch! Snabbt snabbt!


Nähä. Nu sängen!

6 kommentarer:

  1. Sv: Ja jag håller med om att plaggen har ett högt pris, men jag har även märkt att andrahandsvärdet är större än nypriset många gånger.

    SvaraRadera
  2. När du tröttnat kan du kanske orka lägga ut den på tradera och få igen massor av pengar, så kan du köpa två nya osv osv.
    Så gör jag och det funkar jättebra.
    Jag har just köpt en ny klänning som är HELT underbar.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med flytten och hälsa henne (hua, 2 gaisare i ett rum...igen!!!! )

    SvaraRadera
  4. Grattis till att ha betalt räkningarna, och Du; glöm inte meddela mig:)

    SvaraRadera
  5. Catrin;
    Du kommer inte få det lätt! ;)
    Och Om jag gör det meddelar jag dig... Låter kanske bara saken bero.
    Och tar upp det vid nästa, bästa tillfälle!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att få en beprovad rumskompis. På det sättet vet du ju redan att ni funkar ihop :-)

    Ha det så bra på jobbet.

    Kramisar

    SvaraRadera