lördag 22 augusti 2009

Skönhet på burk


Jag hittade en foundation i badrumsskåpet förut, som jag använt ca en gång. Samma som jag tittade på på Åhléns igår som tydligen ska passa min hy "perfekt". Superbalanced. (Tur jag inte köpte den!!!)

Kletade ut den i ansiktet, lycklig över att ha tjänat pengar på att slippa köpa en ny och över att få ett superbalanced ansikte! 

Men är det inte så att en foundation ska släta ut och dölja vissa saker såsom "fina" (fula) linjer i ansiktet, vissa ojämnheter och diverse andra fula små märken? Den här superbalanserande saken gör det inte, tvärtom! Mina "fina" linjer syns tydligare än vanligt och ser helt plötsligt ut som djupa fåror! Och nej jag skojar inte, är inte ironisk och överdriver inte heller! Men jag önskar att jag gjorde det... Vad ska jag använda i mitt ansikte? 

För jag vägrar resignera! Kampen mot åldrandet har ju bara börjat!
 

3 kommentarer:

  1. Bredspackel från byggvaruhandeln*rekommenderar* Både täckande och lättapplicerat

    SvaraRadera
  2. Well, du kommer nog ge upp såsmåningom (så du kan lika gärna göra det nu). *garvad*

    SvaraRadera
  3. Haha, såna problem är jag glad över att slippa :D ! Jag bryr mig inte om ifall jag skulle få rynkor, och jag tycker att det är härligt att fylla 40 :) !
    Kramis!

    SvaraRadera