måndag 17 mars 2014

Bästa starten på veckan

Ledig måndag! Och tisdag! Hurra!

Dock blev det ingen promenad med äldsta dottern idag som jag hade tänkt. Vi blev sena och jag körde henne i stället, för att vara säkra på att hon hann i tid, första dagen, till praktikplatsen.

Skönt också att snabbt komma hem till kaffe och dator!


Igår kväll fick jag en idé gällande mitt manus. Och jag var smart nog att skriva ner den, istället för som tidigare glömma bort den. I flera dagar har jag våndats över en av mina karaktärer. Hon är så tråkig och det händer liksom inget i hennes liv. Så jag kom på hur jag ska åtgärda det. Kill my darlings. Jag tror att det blir bättre så. Mycket bättre. Åtminstone roligare att skriva!

Men de ändringarna ska inte göras förrän i nästa redigeringsvända. Nu gäller det att få färdigt sista tredjedelen av manuset. Kämpa Agneta, kämpa!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar