måndag 10 mars 2014

Nu haver jag tränat!

Tio över sex insåg jag att mitt träningspass snart skulle börja! Halv sju. Jag hade inte anmält mig, men mentalt kändes det inte bra att inte gå … varför ska jag inte träna när jag är frisk? Finns ingen anledning.

Så jag bytte snabbt om, knödde ner yogamattan i ryggsäcken tillsammans med vattenflaska, spände fast ryggsäcken och sprang så jag fick blodsmak i munnen. Körde ett halvtimmes benpass (hej grymma träningsvärken i morgon) och lunkade hemåt. De först hundra meterna gick inte att springa - jag stapplade fram, benen ville vika sig bakåt och i sidled och hotade att gå av i knähöjd om jag inte slutade plåga dem.

Jösses.

Jösses vilken skön känsla nu efteråt. Jag sprang (lunkade) hem med ett brett flin över ansiktet. Lycklig!

Nu ska jag stoppa i mig energi och sen ska jag duscha och sova. I morgon jobbar jag 7,15-13,45 och ska förhoppningsvis klara att skriva på eftermiddagen, om jag nu inte överansträngt armen för då måste den vila.
.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Hoppas skrivandet gick (går) bra idag!

    SvaraRadera
  2. Emmelie: Har inte skrivit något än idag, men snart så.

    SvaraRadera