onsdag 19 mars 2014

Dagen idag var en märklig dag ...

Och jag kan inte blogga om det! För det är barn och föräldrar inblandade och det är en förskolechef inblandad. Och jag.

Och nej, det är inget allvarligt som har hänt. Det har knappt hänt något alls. Jag har mina kollegors stöd och jag har förskolechefens stöd. Det känns bra. Men att veta att det finns föräldrar som inte alls tycker om mig och som tror att jag hela tiden är arg på deras barn är inte roligt. Inte roligt alls. För det stämmer inte.

Det finns andra barn som jag är arg på ibland, och det är berättigat. Deras föräldrar har full förståelse för att vi blir arga och varför vi blir det.

Men i det här fallet … Gaaaaah.
.

2 kommentarer:

  1. Andas. Eller som en klok barnskötare sa till mig som förskolechef en gång: Le och vinka Hanna, le och vinka!

    (Pingvinerna i Madagaskar.)

    :)

    SvaraRadera
  2. Hanna: Le och vinka! Fy fasen vad bra. Som jag ska le och vinka!

    Undrar om jag inte hade en kollega en gång som sa det till mig? Men hon glömde att nämna pingvinerna. Som jag ska tänka på pingviner i fortsättningen ;)

    SvaraRadera