tisdag 25 mars 2014

Kli i halsen och så tror jag huvudvärk är på gång

Hittills har det varit en helt underbar dag. Bortsett kliet i halsen och att jag ligger på febergräns.

Jag har skrivit 1200 ord, omplanterat ett par tomatplantor, ansat ett gravt misskött Dipladenia som inte fått en droppe vatten sedan i höstas, men som ändå envisas med att inte dö! Och så står det på nätet att en dipladenia tycker om mycket sol och är svår att övervintra. Mina dipladenior är svåra att ta livet av - växer nästan som ogräs och går att ta hur mycket sticklingar av som helst.

Eller så är det jag som är något av en expert? Så kan det gärna få vara.

Nu ska jag försöka mota förkylningsolle i grind med citron- och ingefärsvatten och te med kamomill och ingefära. Hej och hå vad jag inte vill bli förkyld nu.

Nu ska jag försöka klämma ur mig ytterligare 800 ord så att jag kommer upp i dagens 2000 ord. Sen ska jag lägga mig i soffan och läsa eller kolla på film. Högerhanden vill krumma sig nu, av trötthet. Dumt. Väldigt dumt.
.

1 kommentar:

  1. Dipladenior är fina. Jag har bara haft en men jag minns inte vad som hände med den... Hm...? Kul när man liksom har tumme med en viss sorts växter. :)

    SvaraRadera