söndag 2 mars 2014

Huvudvärkssöndag

Redan igår kväll kom värken smygande … och när yngsta systersonen (som vi barnvaktade igår) fick allergisk reaktion i sitt öga slog den till med full kraft. Innan jag fick tag på föräldrarna! Har verkligen folk annat för sig än att hålla på med mobilerna när de är på fest? Va? Va?

Till slut. Av en händelse, typ, råkade syrran titta på sin telefon … och ringde. Då hade jag varit inne i deras hus i nästan tio minuter för att leta allergitabletter och missade på så sätt den oerhört rafflande finalen av andra chansen. Vilket jag inte grät över på något sätt.

Pojken fick i sig en tablett och kom efter en stund med illrött, svullet öga och sa: Moster, det känns lite bättre nu.

Gullungen!

Sedan somnade de på två röda i varsin soffa i vårt allrum. Mitt på golvet sov sonen på extrasängen. Min goe tolvåring (som snart blir tretton) ville sova tillsammans med sina kusiner (sex och åtta år).

Hur som. Huvudvärken skulle det ju handla om. Jag tror att den kom sig av att jag stod och skrev igår, med nacken vinklad neråt. Ja, jag slarvade med att använda ställningen som maken gett mig … Men nu står min lilla Air på den och jag skriver med ett externt tangentbord. Blicken är riktad lite neråt, men nacken är rak. Bra så, eller?
.

1 kommentar:

  1. Va skönt att du hittade medicinen till sist! Och suck...Martin S gick inte vidare till finalen...

    SvaraRadera