söndag 23 mars 2014

Har läst en del

Läste ut två böcker igår. Den ena hade jag kommit halvvägs i och den andra påbörjade och avslutade jag igår. Den ena var Emma Hamberg och den andra Åsa Hellberg.

Mysläsning för hela slanten! Återkommer om det.

Idag ägnar jag all min tankeverksamhet (nästan) åt mitt redigerande/skrivande. Det går sådär. Jädrigt trögt om jag ska vara ärlig. Jag tror inte att läsning gynnar mitt skrivande. Tvärtom. Eller så är det bara en trög period just nu?

Vet att jag inte ska jämföra mig med någon annan, men känner ändå att mitt självförtroende får sig en törn när jag läser andras böcker.

Om ca två veckor beräknar jag vara färdig med denna redigeringsrunda. Det känns både hisnande och jättejobbigt.
.

1 kommentar:

  1. Jag läser också Åsas nya just nu! :) Pepp pepp med redigeringen!

    SvaraRadera