tisdag 18 mars 2014

Idag blir det skriva!

Dotter har lovats skjuts till praktikplatsen. Jag måste ändå förbi affären och köpa någon middag.

Sen blir det skriva och redigera! Börjar se slutet på denna redigeringstunnel. Bara det att slutet är ganska mastigt och svårt. Mycket som måste nyskrivas.

Ska iväg på ett par ärenden också. Och så har jag kört igång en maskin med tvätt.

Ute regnar det och jag har för lite sömn i kroppen. Låg vaken och läste ut Allt för din skull, av Christina Stielli. Ruskig bok men väldigt bra. Kunde inte lägga ifrån mig den. Som vanligt när jag läser på kvällen. Är hopplös på att inte kunna släcka innan boken är slut.

Hittade två fel i boken. Ord som var sammansatta. Ord som absolut inte ska sättas samman. Hur blir det så? Det är väl betydligt lättare att av misstag särskriva ord än skriva ihop? Till och med jag som hatar särskrivningar råkar ibland trycka på enter mitt i ett ord.
.

1 kommentar:

  1. Måste vara en rätt god känsla att befinna sig i slutet av sin redigeringstunnel. Själv tvivlar jag om jag överhuvudtaget kommer att ta mig igenom den.

    SvaraRadera