söndag 30 mars 2014

Tidstillägg?

Någon skrev att vi fått tidstillägg tack vare sommartiden (hej hej!). Jag anser att jag blivit fråntagen en timme.

Tänk alla kvällar när klockan är elva och det känns som att den är tio. Jag brukar inte lägga mig förrän vid halv elva och då är klockan halv tolv. Istället för åtta timmars sömn kommer jag få sju timmar. Om jag inte får för mig att sura en halvtimme ikväll och komma i säng vid midnatt.

Gud vad jag hatar sommartiden! Vi borde åtminstone bli kompenserade på något sätt. Sovmorgon på måndagen.

Usch vad sur jag är på mig själv att jag sa ja till att jobba i morgon. En ledig måndag. Men när kollegan frågade för ett par veckor sedan kändes det som en bra idé. Lite extra hundralappar … snart resdags … todelu … Nu, dagen (dagarna) före känns det  j ä t t e j o b b i g t .

Måtte den här författargrejen vara en bra idé, för att behöva gå tillbaka till ett vanligt jobb, med vanliga kontorstider, samma samma dag ut och dag in [insert picture of me shooting myself].
.

1 kommentar:

  1. Fast det är ju egentligen mest en fråga om hur man ser på saker: den eviga frågan om huruvida glaset är halvfullt eller halvtomt:-)

    SvaraRadera